Sök

Din sökning särskilt stöd gav 674 träffar


  1. utfall för alla. Här presenterar vi faktorer som skolledare och lärare kan påverka. Lärare kan få stöd genom samverkan men också fråntas aktörskap Samverkan kan möjliggöra lärares professionsutveckling

  2. Detta ställer stora krav på lärares förmåga att skapa väl fungerande kommunikation mellan skolan och elevernas hem, och då särskilt med deras föräldrar. Så snart han uppfattat att familjen talar finska vänder

  3. nivå och sfi. 10.00–10.45 Digitala nationella prov i komvux Dölj Visa Information om de tekniska förutsättningar för att genomföra digitala nationella prov med särskilt fokus på komvux och vilket stöd

  4. om hur man kan anpassa undervisningen så att alla kan lyckas och att man i efterhand få frikänna från några krav.” Christina Gullberg, rektor: ”När vi ser att vi har elever som har ett större behov av särskilt stöd

  5. till att presentera forskning om hur barn upplever, förstår och använder sig av det stöd som elevhälsan erbjuder, samt hur elevhälsopersonal kan samarbeta med föräldrar och lokalsamhälle. Särskilt fokus ges forskning

  6. Concept cartoons: taluppfattning Här hittar du concept cartoons som behandlar taluppfattning. Med dessa kan du skapa diskussioner om matematiska frågeställningar som: Är noll udda eller jämnt? Stöd

  7. till ett betyg.” Ni behöver upplysa om skäl som varit avgörande och direkt påverkat vilket betyg som satts och förklara vilka underlag som vägt särskilt tungt och varför. Vad kan sådana skäl och underlag

  8. om man subtraherar ett negativt tal? Stöd och inspiration till undervisning i matematik i årskurs 1–9. Med tecknade bilder kan du stimulera elevernas diskussioner om matematiska resonemang. Efter varje concept cartoon

  9. kunna få ett godkänt betyg. Undantagsbestämmelsen tillämpas bara om elevens svårigheter inte går att avhjälpa med särskilt stöd. Mer om undantagsbestämmelsen Fusk och otillåtna hjälpmedel Att en elev

  10. läromedel som inte självklart ger kvalificerat stöd för läraren. Den ”inbyggda” artificiella intelligensen i läromedlet ska individanpassa svårighetsgraden på de uppgifter som läromedlet tilldelar eleverna