Sök

Din sökning särskilt stöd gav 674 träffar


  1. för människa, samhälle och natur. Särskilt tydligt blir detta när tekniken är stadd i snabb utveckling. Samhället och våra livsmönster präglas i allt högre grad av användandet av tekniska föremål, som i sin tur

  2. för människa, samhälle och natur. Särskilt tydligt blir detta när tekniken är stadd i snabb utveckling. Samhället och våra livsmönster präglas i allt högre grad av användandet av tekniska föremål, som i sin tur

  3. delaktighet och lärande. Utbildningen ska därför ge eleverna möjlighet att särskilt utveckla dessa förmågor. Verksamheternas betoning på arbete med människor gör att ett etiskt förhållningssätt ska

  4. delaktighet och lärande. Utbildningen ska därför ge eleverna möjlighet att särskilt utveckla dessa förmågor. Verksamheternas betoning på arbete med människor gör att ett etiskt förhållningssätt ska

  5. delaktighet och lärande. Utbildningen ska därför ge eleverna möjlighet att särskilt utveckla dessa förmågor. Verksamheternas betoning på arbete med människor gör att ett etiskt förhållningssätt ska

  6. fru i. Medan presentationen fortsätter tänker Afsun att läraren inte verkar särskilt kompetent. Hon tar alltför lätt på sin uppgift, verkar dessutom osäker. Suleiman, som slagit sig ner i sin sons bänk

  7. och stimulans. Källor: 3 kapitlet 2 §, 10 kapitlet 23, 23 g och 23 h §§, 15 kapitlet 28 § skollagen samt 8 kapitlet 25 § (i dess lydelse enligt SFS 2010:2039) gymnasieförordningen. Stöd i arbetet Särskilt

  8. Gymnasieförordningen kap 8 § 21). Om utbildningen har inriktats mot ett särskilt yrkesområde ska det framgå vilket yrkesområde. En elev som avbryter sin utbildning på ett introduktionsprogram eller inte når målen

  9. om lärlingsutbildning Medverkan med informationsinsatser vid av huvudmannen planerade utvecklingsdagar om lärlingsutbildning Stöd kring regionala lärlingsnätverk Information om gymnasial lärlingsanställning Processtöd

  10. vid betygssättningen. Betygskriterierna utgår från målen och det centrala innehållet i ämnesplanerna. Betygskriterierna uttrycker kännetecken på kunskaper i tre steg: E, C och A. Med stöd av dem avgör du vilket betyg