Sök

Din sökning särskilt stöd gav 674 träffar


  1. är alla samiska språkvarianter hotade och det finns många ansträngningar, både individuella och nationella, att återuppliva dem. Skolan är särskilt viktig för att återuppliva samiska En av dessa ansträngningar

  2. av medarbetare. Det senare kan dock visa sig svårt, särskilt när syftet är att både lära tillsammans och att handla tillsammans. Den här artikeln presenterar resultat av forskning. Texten är framtagen

  3. och visar stöd kan alltså tas i beaktning i bedömningen av inlärares interaktionella färdigheter. Användningen av komplexa grammatiska strukturer hänger samman med interaktionell kompetens Att ren språklig

  4. där studieplaneringen särskilt behöver beaktas och där Skolverket har tagit fram ytterligare information som stöd. Avsnittet kan komma att uppdateras löpande. Förändringar inom vård och omsorg 2020–2022 Dölj Visa

  5. vilja att lära och elevens tillit till den egna förmågan, ge utrymme för elevens förmåga att själv skapa och använda olika uttrycksmedel, stimulera, handleda och ge extra anpassningar eller särskilt stöd

  6. Alla som arbetar i skolan ska uppmärksamma och stödja elever i behov av extra anpassningar eller särskilt stöd, och samverka för att göra skolan till en god miljö för utveckling och lärande. Läraren ska ta hänsyn

  7. att de har ett större behov av stöd för språkutveckling än vad som kan ges i hemmet. Då måste ni lämna ett särskilt erbjudande om plats Ni behöver erbjuda plats inför hösten det år barnet fyller tre år. Erbjudandet ska

  8. Skolan kan behöva utreda elevens behov av särskilt stöd. Mer om extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram Gymnasiearbete i anpassad gymnasieskola På gymnasiearbetet i anpassad gymnasieskola

  9. över: resursfördelningen så att verksamheter med särskilt svåra förutsättningar får tillgång till de mest erfarna och välutbildade lärarna och förskollärarna, skolans och förskolans organisation och arbetssätt och behovet

  10. särskilt tydligt. Det beror på att de begrepp som används påfallande ofta är vaga och endast implicit kan relateras till skrivdidaktik. Winzell poängterar att en analys av kursplaner inte nödvändigtvis säger