Sök

Din sökning särskilt stöd gav 659 träffar


  1. elevers måluppfyllelse. Lärarna möter stora utmaningar när de ska förverkliga sina inkluderingsidéer i klasser där det finns flera elever i behov av särskilt stöd. Lärares intresse för eget lärande

  2. i flera delar av forskningsprocessen: med att planera, samla empiri och analysera – alltså just det som lärare förväntas genomföra på egen hand i det egna erfarenhetsprövandet. Särskilt dessa artiklar

  3. deltagande i aktiviteter lyfta fram statistik som både belyser området jämställdhet lyfta fram forskning kopplat till jämställdhet. Stöd och fördjupning Du kan hitta mer stöd och fördjupande information

  4. på elever som är i behov av extra anpassningar eller särskilt stöd. Syftet är att eleverna tidigt ska få de stödinsatser som behövs. Nya nationella bedömningsstöd för årskurs 1 och 3 Att genomföra en lesson

  5. kapitlen finns övergripande regler som gäller för skolväsendet. Dessa handlar bland annat om skolplikt, trygghet och studiero, elevernas utveckling mot målen, beslut om särskilt stöd samt insatser

  6. från Riksrevisionen. Olika former av stöd har även i USA fördelats till skolor i särskilt utsatta områden enligt det amerikanska utbildningsdepartementets hemsida (www.ed.gov). Satsningar har också gjorts

  7. om kommunernas aktivitetsansvar . Frånvaro i skolan Extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram Hur ska kommunen ha kontakt med de ungdomar som tillhör målgruppen? Det är inte reglerat i detalj

  8. examensprov. Avsikten är att eleven gör ett nationellt prov en gång under kursen och att provet är ett stöd och ett av flera underlag för lärarens samlade bedömning av elevens kunskaper vid betygssättning. Hela

  9. att inte uppfylla betygskriterierna ska rektorn se till att elevens behov av särskilt stöd utreds. Ett åtgärdsprogram ska upprättas om eleven är i behov av särskilt stöd. För en elev som uppfyller examenskraven ska

  10. sidan övriga personalgrupper inom förskolor och skolor. Gunilla Lindqvist har i sin studie i en medelstor kommun undersökt skillnader i synen på hur skolan ska arbeta med elever i behov av särskilt stöd