Sök

Din sökning särskilt stöd gav 674 träffar


  1. förutsättningar. Oavsett vilket stöd och verktyg som ni använder är det viktigt att ni genom till exempel bedömningsstöd, dialog med eleven eller genom annan uppföljning ser till att hjälpen svarar mot elevens

  2. sin språkliga förmåga. Detta stöds av ny forskning, som också tyder på vikten av att eleverna får stöd. Eleverna använde ”språkliga loopar” Annika Karlsson vid Malmö universitet och hennes medförfattare visar

  3. i skolverksamheten. Inte minst för att ge lärare stöd för att forma sin undervisning, men också för att ge stöd till myndigheter och politiker för kommande beslut. Det tar dock inte bort det faktum att forskningen

  4. Särskilt stor är nedgången i förtroendet för människor i allmänhet. I Sverige har det minskat med 26 procentenheter sedan 2009 och med 15 procentenheter mellan 2016 och 2022. Starkt stöd för lika möjligheter

  5. i behov av extra anpassningar eller särskilt stöd, och samverka för att göra skolan till en god miljö för utveckling och lärande. Läraren ska ta hänsyn till varje enskild individs behov, förutsättningar

  6. vilja att lära och elevens tillit till den egna förmågan, ge utrymme för elevens förmåga att själv skapa och använda olika uttrycksmedel, stimulera, handleda och ge extra anpassningar eller särskilt stöd

  7. vilja att lära och elevens tillit till den egna förmågan, ge utrymme för elevens förmåga att själv skapa och använda olika uttrycksmedel, stimulera, handleda och ge extra anpassningar eller särskilt stöd

  8. sig av teckenspråk på ett rikt och nyanserat sätt. Riktlinjer Alla som arbetar i skolan ska uppmärksamma och stödja elever i behov av extra anpassningar eller särskilt stöd, och samverka för att göra skolan

  9. i undervisningen. Skolan kan behöva utreda elevens behov av särskilt stöd. Mer om extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram Från bedömning till betyg Betyget ska spegla den kvalitet som eleven

  10. som är väl förankrade bland eleverna bidrar till att skapa en tryggare och mer förutsägbar arbetsmiljö för både lärare och elever. Den här sidan är en del av materialet Stöd för ledarskap i undervisningen