Sök

Din sökning särskilt stöd gav 674 träffar


  1. och stöd i arbetet med hållbar utveckling i undervisningen. Lärande för hållbar utveckling Samhället står inför stora utmaningar, exempelvis miljö- och klimatpåverkan, resursutnyttjande och konsumtion

  2. kommunen om placering av en elev utifrån att eleven bedöms vara i behov av sådant särskilt stöd som resursskolan erbjuder. Det är alltså inte elevens vårdnadshavares önskemål som är avgörande

  3. av betygskriterierna Elevens resultat från det nationella provet i kurs B, C och D ska särskilt beaktas. Se även avsnittet om Nationella provens betydelse för betyget Länk till annan webbplats. längre ned på denna sida

  4. anpassningar eller särskilt stöd, och samverka för att göra skolan till en god miljö för utveckling och lärande. Läraren ska utgå från den enskilda elevens behov, förutsättningar, erfarenheter och tänkande

  5. för att vara ett stöd vid betygssättningen. Du får bara bortse från resultatet om det finns särskilda skäl för det. Du behöver också vara observant på avvikelser mellan provbetyg och betyg, särskilt systematiska

  6. som har störst behov av en förstärkt elevhälsa. Skolverket gör bedömningen att det är de huvudmän med sämst personaltäthet inom elevhälsan det året som föregår bidragsåret och de huvudmän som har särskilt svåra

  7. barnen vidare genom att inspirera till nya upptäckter och kunskaper. Förskolan ska särskilt uppmärksamma barn som av olika anledningar behöver mer ledning och stimulans eller särskilt stöd. Alla barn ska

  8. Har elever rätt till extra anpassningar och särskilt stöd i lovskolan? Ja, elever som deltar i lovskola och behöver extra anpassningar eller särskilt stöd har rätt till det på samma sätt som i grundskolan

  9. insatser för barn och unga Garantin för tidiga stödinsatser – läsa skriva räkna Garantin för tidiga stödinsatser i anpassade grundskolan Organisera extra anpassningar och särskilt stöd i förskola och skola

  10. och arbetslagets ansvar Ansvaret för jämställdhetsarbetet är uppdelat på olika nivåer. Det yttersta ansvaret för att utbildningen genomförs enligt nationella bestämmelser har huvudmannen. Rektorn har ett särskilt