Sök

Din sökning särskilt stöd gav 674 träffar


  1. och färdigheter. Även om eleverna förväntas öva på egen hand i detta steg, kan det vara nödvändigt att ge en del elever lite extra stöd, särskilt inledningsvis. Du avgör när du anser att det är lämpligt

  2. examensprov. Avsikten är att eleven gör ett nationellt prov en gång under kursen och att provet är ett stöd och ett av flera underlag för lärarens samlade bedömning av elevens kunskaper vid betygssättning. Hela

  3. på alla platser i skolan så är klassrummet den viktigaste platsen för att bygga goda relationer. Den här sidan är en del av materialet Stöd för ledarskap i undervisningen. Texten är framtagen av Martin Karlberg

  4. en strävan efter att ta itu med och stärka stödet för elever i behov av särskilt stöd. En nationell vision tar form Genom forskningen framkom ett antal brister som behövde åtgärdas för att målsättningen

  5. när digitala innovationer ska spridas. Ett centralt stöd från huvudman är viktigt för att skapa förutsättningar för ett målmedvetet och uthålligt ledarskap, särskilt vid utvecklingsprocesser som sträcker

  6. att det är de huvudmän med lägst personaltäthet inom elevhälsan det året som föregår bidragsåret och de huvudmän som har särskilt svåra förutsättningar som har störst behov av förstärkt elevhälsa. Bedömningen

  7. är en del av materialet Stöd för ledarskap i undervisningen. Texten är framtagen av Martin Karlberg, lektor vid Uppsala universitet och Jonas Nilsson, förstelärare. Stöd för ledarskap i undervisningen

  8. vårdnadshavare om det behov av särskilt stöd som kan konstateras. Källor: 6 kapitlet 11, 13 och 13 a §§ föräldrabalken, 29 kapitlet 12 § skollagen och Kommentarer till Skolverkets allmänna råd om mottagande

  9. och att erbjuda en varierad undervisning av hög kvalitet. I detta ingår extra anpassningar, särskilt stöd och extra utmaningar till de elever som behöver det. Studiero innebär inte nödvändigtvis att det ska

  10. där användningen dessutom är särskilt stor i svenska och samhällskunskap. Trots denna frekventa användning finns det ännu inte så mycket kunskaper om vad datoranvändningen innebär för lärande och skrivutveckling